თემასთან დაკავშირებული მკვიდრი წარმოდგენები:
•
ქრისტიანობა და ისლამი მონოთეისტური რელიგიებია;
•
შუა საუკუნეებში ხშირი იყოს განხეთქილება
ქრისტიანობის სხვადასხვა მიმდინარეობას შორის; სადავო საკითხები მსოფლიო საეკლესიო
კრებებზე წყდებოდა;
•
ქრისტიანულ სამყაროში სულ რამდენიმე ავტოკეფალური
ეკლესიაა. საქართველოს ეკლესია ერთ-ერთია მათ შორის;
•
შუა საუკუნეებში მონასტრები საგანმანათლებლო
კერებს წარმოადგენდნენ;
•
ისლამი მუჰამედის ქადაგების შედეგად წარმოიქმნა;
არაბთა სახალიფოსთან საქართველოს მჭიდრო ურთიერთობა ჰქონდა;
•
შუა საუკუნეებისთვის დამახასიათებელია ფეოდალიზმი
(,,სამწევროვანი საზოგადოება’’ ევროპაში, პატრონ-ყმობა საქართველოში);
•
შუა საუკუნეებში საქართველო ,,ბიზანტიური
თანამეგობრობაში’’ შედიოდა;
•
შუა საუკუნეები ჯვაროსნული ლაშქრობებისა და
დიდი აზიური იმპერიების (თურქ-სელჩუკები, მონღოლები) ეპოქაა;
•
შუა საუკუნეები რაინდების, ციხე-სიმაგრეებისა
და ციხე-ქალაქების ეპოქაა;
•
შუა საუკუნეებში „აბრეშუმის გზა“ ევროპასა
და აზიას ერთმანეთთან აკავშირებდა. იგი საქართველოზეც გადიოდა;
•
,,ქართლის ცხოვრება’’ შუა საუკუნეების საქართველოს
ისტორიის უმთავრესი წყაროა;
•
XII საუკუნე პოლიტიკური და კულტურული თვალსაზრისით
საქართველოს ძლიერების ხანაა.
|
თემასთან დაკავშირებული საკვანძო შეკითხვები:
•
რაც ვიცით საიდან ვიცით შუა საუკუნეების შესახებ?
•
როგორ ცხოვრობდნენ ადამიანები შუა საუკუნეებში?
როგორი იყო მათი საზოგადოება?
•
როგორ აღიქვამდა შუა საუკუნეების ადამიანი
სამყაროს?
•
რით განსხვავდებოდა შუა საუკუნეები თანამედროვეობისგან
და/ან სხვა ისტორიული ეპოქებისგან?
•
რატომ გაჩნდნენ მონასტრები, რატომ იქცნენ ისინი განათლების კერებად?
•
რატომ გაუადვილდათ არაბებს ახლო აღმოსავლეთისა
და კავკასიის დაპყრობა?
•
რატომ გაჩნდა საქართველოს ტერიტორიაზე
VIII-IX საუკუნეებში ახალი სამეფო-სამთავროები (აფხაზეთის სამეფო, კახეთის საქორეპისკოპოსო,
ტაო-კლარჯეთის „ქართველთა სამეფო“, ჰერეთის სამეფო, თბილისის საამირო)?
•
რატომ არის ქართულ ენაში ბევრი არაბული და
სპარსული წარმოშობის სიტყვა?
•
რატომ ატარებდნენ საქართველოს მეფეები ბიზანტიურ
ტიტულებს?
•
რატომ გაერთიანდა საქართველო X-XI საუკუნეებში?
•
რატომ შეიქმნა ,,ქართლის ცხოვრების’’ კრებული
XI-XII საუკუნეში?
•
რატომ უპირისპირდებოდა ეკლესია და დიდგვაროვნები
სამეფო ხელისუფლებას შუა საუკუნეებში?
•
რატომ ჩამოყალიბდა შუა საუკუნეების საზოგადოება
‘’სამწევროვანი საზოგადოებად’’?
•
რატომ ადარებენ ყუთლუ-არსლანის პოლიტიკურ
დემარშს თავისუფლებათა დიდ ქარტიას, რატომ უნდა მოვეკიდოთ მსგავს შედარებებს ფრთხილად?
•
რატომ ურთიერთობდნენ ქართველები ევროპელ ჯვაროსნებთან?
რატომ ჰქონდათ მიმოწერა ქართველ მეფეებს რომის პაპებთან?
•
რატომ განვითარდა გილდიები და ამქრები შუა
საუკუნეებში?
•
რატომ იქცა XI-XII საუკუნეები ,,ოქროს ხანად’’
საქართველოს ისტორიაში?
რატომ გაუადვილდათ
მონღოლებს მსოფლიო იმპერიის შექმნა?
|
გრძელვადიანი მიზანი
სამიზნე ცნება და მასთან დაკავშირებული მკვიდრი
წარმოდგენები
|
საკითხი: ჯვაროსნები და დავით აღმაშენებლის პერიოდის საქართველო
ქვესაკითხები:
საქართველოსა
და ჯვაროსნების ურთიერთობა შუა საუკუნეებში;
დიდგორის
ბრძოლა
ქვეცნებები:
მატიანე,
ქრონიკები
|
საკვანძო შეკითხვა / შეკითხვები
როგორ
წარმოვაჩინო სტატიაში როგორ არის ასახული წყაროებში ჯვაროსნებისა და დავით აღმაშენებლის
ურთიერთობები?
|
შუალედური სასწავლო მიზანი
კომპლექსური
დავალების პირობა
|
წყარო
შედეგი: 1,
2, 5, 6
•
ინფორმაციას წარსულის შესახებ ისტორიკოსები წყაროებიდან
იღებენ;
•
წარსულის შესწავლისას ისტორიკოსები სხვადასხვა
ტიპის წყაროებს (ნივთიერი, ეთნოგრაფიული, წერილობითი, ლინგვისტური, კინო-ფოტო-ფონოდოკუმენტები)
ეყრდნობიან;
•
ყველა წყარო ერთნაირად სანდო არ არის.
•
წყაროებიდან მოპოვებული ინფორმაცია არაერთმნიშვნელოვანია,
ამიტომ მათი ინტერპრეტაციაისტორიკოსებს შორის დისკუსიის საგანია.
|
კომპლექსური დავალების
დამუშავების ეტაპზები (რესურსები, აქტივობები):
I ეტაპი: კომპლექსური
დავალების ფორმა
ნაბიჯი 1. როგორ უნდა წარმოვაჩინო
საკუთარი ცოდნა შესასწავლ საკითხთან დაკავშირებით?
რესურსი: როგორHYPERLINK
"http://www.rogor.ge/article_1103_rogor-davwerot-kargi-statia.html"
HYPERLINK
"http://www.rogor.ge/article_1103_rogor-davwerot-kargi-statia.html"შევქმნათHYPERLINK
"http://www.rogor.ge/article_1103_rogor-davwerot-kargi-statia.html"
HYPERLINK
"http://www.rogor.ge/article_1103_rogor-davwerot-kargi-statia.html"სტატია?
აქტივობა: მოსწავლეები იმსჯელებენ სტატიის დაწერის მნიშვნელობის
შესახებ.
სამიზნე ცოდნის
კონსტრუირებაზე ორიენტირებული შეკითხვები.
|
•
რა არის სტატია?
•
წაგიკითხავთ თუ არა სტატია?
•
რა მიზნით იწერება სტატია?
•
გაქვთ თუ არა სტატიის დაწერის გამოცდილება?
•
რა არსებითი მახასიათებელები აქვს სტატიას?
•
რა ნაბიჯები უნდა გადავდგა სტატიის შექმნისთვის?
•
როგორ უნდა შევქმნა და რა ნაბიჯები უნდა
გადავდგა ეფექტური და საინტერესო სტატიის შესაქმნელად (სათაურის მოფიქრება, გეგმაში შესავალი ნაწილი,
ძირითადი ნაწილი, დასკვნა, იდეის
გამოკვეთა და სხვა)?
|
II ეტაპი: კომპლექსური
დავალების შინაარსი
ნაბიჯი 1.
•
საიდან გვაქვს ინფორმაცია ჯვაროსნებისა და
საქართველოს ურთიერთობის შესახებ? (მ.წ.-1)
•
რა ტიპის წყაროებიდან ვიღებთ ინფორმაციას
ჯვაროსნების და საქართველოს ურთიერთობის
შესახებ? (მ.წ.-2)
რესურსები: ისტორიის სახელმძღვანელო,
დიოგენე, 2020 წ.-
§ ვინ იყვნენ თურქ-სელჩუკები და როგორ მოახერხეს წინა აზიის
დაპყრობა? ... გვ. 97-100;
§ რატომ იბრძოდნენ წმინდა მიწისთვის ჯვაროსნები? გვ.
105-107;
§ ჯვაროსნული ლაშქრობები, გვ. 112;
§ როგორ ისარგებლა დავით აღმაშენებელმა ჯვაროსნული ლაშქრობის
დაწყებით? გვ. 113-122;
•
წყაროHYPERLINK
"https://emis188-my.sharepoint.com/:w:/g/personal/mania_zaza_teachers_gov_ge/ERCHCZuS4WRKqyr_cK-zk5IBMEcw_kE-kf1kbHcj8Emmlw?e=7AX1e0"
1.HYPERLINK
"https://emis188-my.sharepoint.com/:w:/g/personal/mania_zaza_teachers_gov_ge/ERCHCZuS4WRKqyr_cK-zk5IBMEcw_kE-kf1kbHcj8Emmlw?e=7AX1e0" HYPERLINK
"https://emis188-my.sharepoint.com/:w:/g/personal/mania_zaza_teachers_gov_ge/ERCHCZuS4WRKqyr_cK-zk5IBMEcw_kE-kf1kbHcj8Emmlw?e=7AX1e0"ანტიოქიისHYPERLINK
"https://emis188-my.sharepoint.com/:w:/g/personal/mania_zaza_teachers_gov_ge/ERCHCZuS4WRKqyr_cK-zk5IBMEcw_kE-kf1kbHcj8Emmlw?e=7AX1e0"
HYPERLINK
"https://emis188-my.sharepoint.com/:w:/g/personal/mania_zaza_teachers_gov_ge/ERCHCZuS4WRKqyr_cK-zk5IBMEcw_kE-kf1kbHcj8Emmlw?e=7AX1e0"სამთავროსHYPERLINK
"https://emis188-my.sharepoint.com/:w:/g/personal/mania_zaza_teachers_gov_ge/ERCHCZuS4WRKqyr_cK-zk5IBMEcw_kE-kf1kbHcj8Emmlw?e=7AX1e0"
HYPERLINK "https://emis188-my.sharepoint.com/:w:/g/personal/mania_zaza_teachers_gov_ge/ERCHCZuS4WRKqyr_cK-zk5IBMEcw_kE-kf1kbHcj8Emmlw?e=7AX1e0"კანცლერიHYPERLINK
"https://emis188-my.sharepoint.com/:w:/g/personal/mania_zaza_teachers_gov_ge/ERCHCZuS4WRKqyr_cK-zk5IBMEcw_kE-kf1kbHcj8Emmlw?e=7AX1e0"
HYPERLINK
"https://emis188-my.sharepoint.com/:w:/g/personal/mania_zaza_teachers_gov_ge/ERCHCZuS4WRKqyr_cK-zk5IBMEcw_kE-kf1kbHcj8Emmlw?e=7AX1e0"გოტიეHYPERLINK
"https://emis188-my.sharepoint.com/:w:/g/personal/mania_zaza_teachers_gov_ge/ERCHCZuS4WRKqyr_cK-zk5IBMEcw_kE-kf1kbHcj8Emmlw?e=7AX1e0"
HYPERLINK
"https://emis188-my.sharepoint.com/:w:/g/personal/mania_zaza_teachers_gov_ge/ERCHCZuS4WRKqyr_cK-zk5IBMEcw_kE-kf1kbHcj8Emmlw?e=7AX1e0"დიდგორისHYPERLINK
"https://emis188-my.sharepoint.com/:w:/g/personal/mania_zaza_teachers_gov_ge/ERCHCZuS4WRKqyr_cK-zk5IBMEcw_kE-kf1kbHcj8Emmlw?e=7AX1e0"
HYPERLINK
"https://emis188-my.sharepoint.com/:w:/g/personal/mania_zaza_teachers_gov_ge/ERCHCZuS4WRKqyr_cK-zk5IBMEcw_kE-kf1kbHcj8Emmlw?e=7AX1e0"ბრძოლისHYPERLINK "https://emis188-my.sharepoint.com/:w:/g/personal/mania_zaza_teachers_gov_ge/ERCHCZuS4WRKqyr_cK-zk5IBMEcw_kE-kf1kbHcj8Emmlw?e=7AX1e0"
HYPERLINK
"https://emis188-my.sharepoint.com/:w:/g/personal/mania_zaza_teachers_gov_ge/ERCHCZuS4WRKqyr_cK-zk5IBMEcw_kE-kf1kbHcj8Emmlw?e=7AX1e0"შესახებHYPERLINK
"https://emis188-my.sharepoint.com/:w:/g/personal/mania_zaza_teachers_gov_ge/ERCHCZuS4WRKqyr_cK-zk5IBMEcw_kE-kf1kbHcj8Emmlw?e=7AX1e0";
•
წყაროHYPERLINK
"https://emis188-my.sharepoint.com/:w:/g/personal/mania_zaza_teachers_gov_ge/ERCHCZuS4WRKqyr_cK-zk5IBMEcw_kE-kf1kbHcj8Emmlw?e=7AX1e0"
2HYPERLINK
"https://emis188-my.sharepoint.com/:w:/g/personal/mania_zaza_teachers_gov_ge/ERCHCZuS4WRKqyr_cK-zk5IBMEcw_kE-kf1kbHcj8Emmlw?e=7AX1e0".HYPERLINK
"https://emis188-my.sharepoint.com/:w:/g/personal/mania_zaza_teachers_gov_ge/ERCHCZuS4WRKqyr_cK-zk5IBMEcw_kE-kf1kbHcj8Emmlw?e=7AX1e0"
HYPERLINK
"https://emis188-my.sharepoint.com/:w:/g/personal/mania_zaza_teachers_gov_ge/ERCHCZuS4WRKqyr_cK-zk5IBMEcw_kE-kf1kbHcj8Emmlw?e=7AX1e0"სომეხიHYPERLINK
"https://emis188-my.sharepoint.com/:w:/g/personal/mania_zaza_teachers_gov_ge/ERCHCZuS4WRKqyr_cK-zk5IBMEcw_kE-kf1kbHcj8Emmlw?e=7AX1e0"
HYPERLINK
"https://emis188-my.sharepoint.com/:w:/g/personal/mania_zaza_teachers_gov_ge/ERCHCZuS4WRKqyr_cK-zk5IBMEcw_kE-kf1kbHcj8Emmlw?e=7AX1e0"ისტორიკოსიHYPERLINK "https://emis188-my.sharepoint.com/:w:/g/personal/mania_zaza_teachers_gov_ge/ERCHCZuS4WRKqyr_cK-zk5IBMEcw_kE-kf1kbHcj8Emmlw?e=7AX1e0"
HYPERLINK
"https://emis188-my.sharepoint.com/:w:/g/personal/mania_zaza_teachers_gov_ge/ERCHCZuS4WRKqyr_cK-zk5IBMEcw_kE-kf1kbHcj8Emmlw?e=7AX1e0"მათეოსHYPERLINK
"https://emis188-my.sharepoint.com/:w:/g/personal/mania_zaza_teachers_gov_ge/ERCHCZuS4WRKqyr_cK-zk5IBMEcw_kE-kf1kbHcj8Emmlw?e=7AX1e0"
HYPERLINK
"https://emis188-my.sharepoint.com/:w:/g/personal/mania_zaza_teachers_gov_ge/ERCHCZuS4WRKqyr_cK-zk5IBMEcw_kE-kf1kbHcj8Emmlw?e=7AX1e0"ურჰაელიHYPERLINK
"https://emis188-my.sharepoint.com/:w:/g/personal/mania_zaza_teachers_gov_ge/ERCHCZuS4WRKqyr_cK-zk5IBMEcw_kE-kf1kbHcj8Emmlw?e=7AX1e0"
HYPERLINK
"https://emis188-my.sharepoint.com/:w:/g/personal/mania_zaza_teachers_gov_ge/ERCHCZuS4WRKqyr_cK-zk5IBMEcw_kE-kf1kbHcj8Emmlw?e=7AX1e0"დიდგორისHYPERLINK
"https://emis188-my.sharepoint.com/:w:/g/personal/mania_zaza_teachers_gov_ge/ERCHCZuS4WRKqyr_cK-zk5IBMEcw_kE-kf1kbHcj8Emmlw?e=7AX1e0"
HYPERLINK "https://emis188-my.sharepoint.com/:w:/g/personal/mania_zaza_teachers_gov_ge/ERCHCZuS4WRKqyr_cK-zk5IBMEcw_kE-kf1kbHcj8Emmlw?e=7AX1e0"ბრძოლისHYPERLINK
"https://emis188-my.sharepoint.com/:w:/g/personal/mania_zaza_teachers_gov_ge/ERCHCZuS4WRKqyr_cK-zk5IBMEcw_kE-kf1kbHcj8Emmlw?e=7AX1e0"
HYPERLINK
"https://emis188-my.sharepoint.com/:w:/g/personal/mania_zaza_teachers_gov_ge/ERCHCZuS4WRKqyr_cK-zk5IBMEcw_kE-kf1kbHcj8Emmlw?e=7AX1e0"შესახებHYPERLINK
"https://emis188-my.sharepoint.com/:w:/g/personal/mania_zaza_teachers_gov_ge/ERCHCZuS4WRKqyr_cK-zk5IBMEcw_kE-kf1kbHcj8Emmlw?e=7AX1e0";
•
წყაროHYPERLINK
"https://emis188-my.sharepoint.com/:w:/g/personal/mania_zaza_teachers_gov_ge/ERCHCZuS4WRKqyr_cK-zk5IBMEcw_kE-kf1kbHcj8Emmlw?e=7AX1e0"
3.HYPERLINK
"https://emis188-my.sharepoint.com/:w:/g/personal/mania_zaza_teachers_gov_ge/ERCHCZuS4WRKqyr_cK-zk5IBMEcw_kE-kf1kbHcj8Emmlw?e=7AX1e0" HYPERLINK
"https://emis188-my.sharepoint.com/:w:/g/personal/mania_zaza_teachers_gov_ge/ERCHCZuS4WRKqyr_cK-zk5IBMEcw_kE-kf1kbHcj8Emmlw?e=7AX1e0"დავითHYPERLINK
"https://emis188-my.sharepoint.com/:w:/g/personal/mania_zaza_teachers_gov_ge/ERCHCZuS4WRKqyr_cK-zk5IBMEcw_kE-kf1kbHcj8Emmlw?e=7AX1e0"
HYPERLINK
"https://emis188-my.sharepoint.com/:w:/g/personal/mania_zaza_teachers_gov_ge/ERCHCZuS4WRKqyr_cK-zk5IBMEcw_kE-kf1kbHcj8Emmlw?e=7AX1e0"აღმაშენებლისHYPERLINK
"https://emis188-my.sharepoint.com/:w:/g/personal/mania_zaza_teachers_gov_ge/ERCHCZuS4WRKqyr_cK-zk5IBMEcw_kE-kf1kbHcj8Emmlw?e=7AX1e0"
HYPERLINK
"https://emis188-my.sharepoint.com/:w:/g/personal/mania_zaza_teachers_gov_ge/ERCHCZuS4WRKqyr_cK-zk5IBMEcw_kE-kf1kbHcj8Emmlw?e=7AX1e0"ისტორიკოსიHYPERLINK "https://emis188-my.sharepoint.com/:w:/g/personal/mania_zaza_teachers_gov_ge/ERCHCZuS4WRKqyr_cK-zk5IBMEcw_kE-kf1kbHcj8Emmlw?e=7AX1e0"
HYPERLINK
"https://emis188-my.sharepoint.com/:w:/g/personal/mania_zaza_teachers_gov_ge/ERCHCZuS4WRKqyr_cK-zk5IBMEcw_kE-kf1kbHcj8Emmlw?e=7AX1e0"დიდგორისHYPERLINK
"https://emis188-my.sharepoint.com/:w:/g/personal/mania_zaza_teachers_gov_ge/ERCHCZuS4WRKqyr_cK-zk5IBMEcw_kE-kf1kbHcj8Emmlw?e=7AX1e0"
HYPERLINK
"https://emis188-my.sharepoint.com/:w:/g/personal/mania_zaza_teachers_gov_ge/ERCHCZuS4WRKqyr_cK-zk5IBMEcw_kE-kf1kbHcj8Emmlw?e=7AX1e0"ბრძოლისHYPERLINK
"https://emis188-my.sharepoint.com/:w:/g/personal/mania_zaza_teachers_gov_ge/ERCHCZuS4WRKqyr_cK-zk5IBMEcw_kE-kf1kbHcj8Emmlw?e=7AX1e0"
HYPERLINK
"https://emis188-my.sharepoint.com/:w:/g/personal/mania_zaza_teachers_gov_ge/ERCHCZuS4WRKqyr_cK-zk5IBMEcw_kE-kf1kbHcj8Emmlw?e=7AX1e0"შესახებHYPERLINK
"https://emis188-my.sharepoint.com/:w:/g/personal/mania_zaza_teachers_gov_ge/ERCHCZuS4WRKqyr_cK-zk5IBMEcw_kE-kf1kbHcj8Emmlw?e=7AX1e0";
აქტივობები: წყაროების კლასიფიკაცია
სამიზნე ცოდნის
კონსტრუირებაზე ორიენტირებული შეკითხვები.
|
•
როდის დაიწყო ევროპაში ჯვაროსნული ლაშქრობები?
•
რა მიზეზით მოეწყო ჯვაროსნული ლაშქრობები?
•
რა გამოწვევების წინაშე იდგა საქართველოს სამეფო
ჯვაროსნული ლაშქრობის დაწყების დროს?
•
რა მნიშვნელობა ჰქონდა ჯვაროსნული ლაშქრობის დაწყებას
საქართველოსთვის, როგორ აფასებს ქართველი მემატიანე მას? (წყარო 3)
•
საიდან ხდება ჩვენთვის ცნობილი ჯვაროსნების საქართველოსთან
ურთიერთობის შესახებ?
•
რომელი
წყაროები გვაწვდის ინფორმაციას ჯვაროსნების საქართველოსთან ურთიერთობის
შესახებ?
•
რა ეპიზოდია მოცემულ წყაროებში აღწერილი?
•
ვინ შექმნა ეს წყაროები?
|
ნაბიჯი 2.
• რამდენად სანდოა
წყაროებში დაცული ინფორმაცია ჯვაროსნების და
საქართველოს ურთიერთობის შესახებ? (მ.წ.-3)
რესურსი:
•
წყაროHYPERLINK
"https://emis188-my.sharepoint.com/:w:/g/personal/mania_zaza_teachers_gov_ge/ERCHCZuS4WRKqyr_cK-zk5IBMEcw_kE-kf1kbHcj8Emmlw?e=7AX1e0"
1.HYPERLINK
"https://emis188-my.sharepoint.com/:w:/g/personal/mania_zaza_teachers_gov_ge/ERCHCZuS4WRKqyr_cK-zk5IBMEcw_kE-kf1kbHcj8Emmlw?e=7AX1e0" HYPERLINK
"https://emis188-my.sharepoint.com/:w:/g/personal/mania_zaza_teachers_gov_ge/ERCHCZuS4WRKqyr_cK-zk5IBMEcw_kE-kf1kbHcj8Emmlw?e=7AX1e0"ანტიოქიისHYPERLINK
"https://emis188-my.sharepoint.com/:w:/g/personal/mania_zaza_teachers_gov_ge/ERCHCZuS4WRKqyr_cK-zk5IBMEcw_kE-kf1kbHcj8Emmlw?e=7AX1e0"
HYPERLINK
"https://emis188-my.sharepoint.com/:w:/g/personal/mania_zaza_teachers_gov_ge/ERCHCZuS4WRKqyr_cK-zk5IBMEcw_kE-kf1kbHcj8Emmlw?e=7AX1e0"სამთავროსHYPERLINK
"https://emis188-my.sharepoint.com/:w:/g/personal/mania_zaza_teachers_gov_ge/ERCHCZuS4WRKqyr_cK-zk5IBMEcw_kE-kf1kbHcj8Emmlw?e=7AX1e0"
HYPERLINK
"https://emis188-my.sharepoint.com/:w:/g/personal/mania_zaza_teachers_gov_ge/ERCHCZuS4WRKqyr_cK-zk5IBMEcw_kE-kf1kbHcj8Emmlw?e=7AX1e0"კანცლერიHYPERLINK "https://emis188-my.sharepoint.com/:w:/g/personal/mania_zaza_teachers_gov_ge/ERCHCZuS4WRKqyr_cK-zk5IBMEcw_kE-kf1kbHcj8Emmlw?e=7AX1e0"
HYPERLINK
"https://emis188-my.sharepoint.com/:w:/g/personal/mania_zaza_teachers_gov_ge/ERCHCZuS4WRKqyr_cK-zk5IBMEcw_kE-kf1kbHcj8Emmlw?e=7AX1e0"გოტიეHYPERLINK
"https://emis188-my.sharepoint.com/:w:/g/personal/mania_zaza_teachers_gov_ge/ERCHCZuS4WRKqyr_cK-zk5IBMEcw_kE-kf1kbHcj8Emmlw?e=7AX1e0"
HYPERLINK
"https://emis188-my.sharepoint.com/:w:/g/personal/mania_zaza_teachers_gov_ge/ERCHCZuS4WRKqyr_cK-zk5IBMEcw_kE-kf1kbHcj8Emmlw?e=7AX1e0"დიდგორისHYPERLINK
"https://emis188-my.sharepoint.com/:w:/g/personal/mania_zaza_teachers_gov_ge/ERCHCZuS4WRKqyr_cK-zk5IBMEcw_kE-kf1kbHcj8Emmlw?e=7AX1e0"
HYPERLINK
"https://emis188-my.sharepoint.com/:w:/g/personal/mania_zaza_teachers_gov_ge/ERCHCZuS4WRKqyr_cK-zk5IBMEcw_kE-kf1kbHcj8Emmlw?e=7AX1e0"ბრძოლისHYPERLINK
"https://emis188-my.sharepoint.com/:w:/g/personal/mania_zaza_teachers_gov_ge/ERCHCZuS4WRKqyr_cK-zk5IBMEcw_kE-kf1kbHcj8Emmlw?e=7AX1e0"
HYPERLINK "https://emis188-my.sharepoint.com/:w:/g/personal/mania_zaza_teachers_gov_ge/ERCHCZuS4WRKqyr_cK-zk5IBMEcw_kE-kf1kbHcj8Emmlw?e=7AX1e0"შესახებ
•
წყარო
2. სომეხი ისტორიკოსი მათეოს ურჰაელი დიდგორის ბრძოლის
შესახებ
•
წყარო
3. დავით აღმაშენებლის
ისტორიკოსი დიდგორის ბრძოლის შესახებ
აქტივობა:
წყაროების ანალიზი/წყაროების მონაცემების შედარება
სამიზნე ცოდნის
კონსტრუირებაზე ორიენტირებული შეკითხვები.
|
•
შენი აზრით, ვინ არიან წყარო 1 და წყარო 2-ში მოხსენიებული
,,ფრანგები“?
•
რომელი წყაროები გვაწვდიან ინფორმაციას დიდგორის
ბრძოლაში ჯვაროსნების მონაწილეობის შესახებ?
•
დასტურდება თუ არა სამივე წყაროში ჯვაროსნების მონაწილეობა
დიდგორის ბრძოლაში?
•
წყარო 1-ის ცნობით, რატომ დააყენა დავითმა ლაშქრის
წინა ხაზზე ,,ფრანგები’’ (ჯვაროსნები)?
•
რა ადასტურებს, რომ წყარო 1-ის ავტორი დიდგორის
ბრძოლის უშუალო თვითმხილველი არ არის?
•
როგორ წარმოაჩენს წყარო 1-ის ავტორი დავით აღმაშენებელს?
•
როგორ წარმოაჩენს წყარო 3-ის ავტორი დავით აღმაშენებელს?
•
წყარო 1-ის მიხედვით რა რაოდენობის მეომარი ჰყავდა
დავითს? თურქ-სელჩუკებს?
•
წყარო 2-ის მიხედვით რა რაოდენობის მეომარი ჰყავდა
დავითს? თურქ-სელჩუკებს?
•
ემთხვევა თუ არა წყაროს მონაცემები ერთმანეთს მოწინააღმდეგე
მხარეთა რაოდენობის მიხედვით?
•
წყარო 2-ის მიხედვით, ვინ შედიოდა ქართველების გარდა
დავითის ლაშქარში?
•
რომელ წყაროებში იხსენიება ბრძოლის ადგილი?
•
რომელი წყარო უფრო მეტ ინფორმაციას გვაწვდის დიდგორის
ბრძოლის შესახებ?
•
დიდგორის ბრძოლის აღსაწერად დაეყრდნობოდი თუ არა
სამივე წყაროს მონაცემებს, რატომ?
•
როგორ ავსახო სტატიაში წყაროებიდან მიღებული ინფორმაციის
მნიშვნელობა და სანდოობა?
|
•
ნაბიჯი 3 ჯვაროსნების და საქართველოს ურთიერთობასთან დაკავშირებულ რომელ
საკითხზე შეიძლება გაჩნდეს განსხვავებული მოსაზრება? (მ.წ.-4)
რესურსი: ჯვაროსნები
და დიდგორის ბრძოლა
აქტივობა:
სამიზნე ცოდნის
კონსტრუირებაზე ორიენტირებული შეკითხვები.
|
•
ვის მხარეს იბრძოდნენ დიდგორის ბრძოლაში
ფრანკები?
•
როგორ ფიქრობთ, ისინი დაქირავებული რომ
ყოფილიყვნენ, რა გავლენა ექნებოდათ მრავალრიცხოვან (55600 კაცი) ქართულ ჯარში?
•
თქვენი აზრით, რატომ იღებდნენ მონაწილეობას
დიდგორის ბრძოლაში „ფრანკები“?
•
თქვენი აზრით, დიდგორის ბრძოლაში მონაწილე
ფრანკები დაქირავებული მეომრები იყვნენ თუ სურდათ ქართველების დახმარება?
|
|
მოსწავლეების მხრიდან კომპლექსური
დავალების პრეზენტაციის პროეცესშიმასწავლებლის მიერ დასმული შეკითხვები:
•
აღწერე, როგორ წარიმართა დავალებაზე მუშაობის პროცესი;
•
აღწერე რა პროდუქტი შექმენი;
•
რა საკითხს შეეხება შენს მიერ მომზადებული დავალება?
•
ახსენი, რატომ შექმენი სტატია, რისი თქმა გინდოდა
მისი საშუალებით?
•
რატომ ფიქრობ, რომ შენს მიერ შექმნილი პროდუქტი ნამდვილად
სტატიაა?
•
შენი აზრით, ვინ უნდა დაინტერესდეს შენს მიერ შექმნილი
კომპლექსური დავალებით და რატომ?
•
რა დაბრკოლებებს წაააწყდი დავალებაზე მუშაობის პროცესში?
•
რას გააკეთებდი სხვაგვარად ახლა რომ იწყებდე დავალებაზე
მუშაობას?
•
მსგავსი ფორმის, ან შინაარსის დავალება სხვა დროს
თუ შეგისრულებია?
|
წარმოიდგინეთ, რომ ხართ მკვლევარი, რომელიც
ეძებს XI-XII ს.ს-ში საქართველოს მეფეებისა და ჯვაროსნების უშუალო კავშირის დამადასტურებელ
წყაროებს და ერთ-ერთმა რედაქციამ თქვენი კვლევის შესახებ სტატიის დაწერა შემოგთავაზათ.
•
საიდან გვაქვს ინფორმაცია ჯვაროსნებისა
და საქართველოს ურთიერთობის შესახებ? (მ.წ.-1)
•
რა ტიპის წყაროებიდან ვიღებთ ინფორმაციას
ჯვაროსნების საქართველოსთან ურთიერთობის შესახებ? (მ.წ.-2)
•
რამდენად სანდოა წყაროებში დაცული ინფორმაცია
ჯვაროსნების და საქართველოს ურთიერთობის
შესახებ? (მ.წ.-3)
•
წყაროებიდან მიღებულ რომელ ინფორმაციასთან
დაკავშირებით შეიძლება გაჩნდეს განსხვავებული მოსაზრება? (მ.წ.-4)
|
მაკროცნება და მასთან დაკავშირებული კრიტერიუმი:
|
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий