კომპლექსური დავალებები 2021-22 წელი

თემა: ადრეული და განვითარებული   შუა საუკუნეები                                                                                    საათების სავარაუდო რაოდენობა -50

 

თემასთან დაკავშირებული მკვიდრი წარმოდგენები:

 

          ქრისტიანობა და ისლამი მონოთეისტური რელიგიებია;

          შუა საუკუნეებში ხშირი იყოს განხეთქილება ქრისტიანობის სხვადასხვა მიმდინარეობას შორის; სადავო საკითხები მსოფლიო საეკლესიო კრებებზე წყდებოდა;

          ქრისტიანულ სამყაროში სულ რამდენიმე ავტოკეფალური ეკლესიაა. საქართველოს ეკლესია ერთ-ერთია მათ შორის;

          შუა საუკუნეებში მონასტრები საგანმანათლებლო კერებს წარმოადგენდნენ;

          ისლამი მუჰამედის ქადაგების შედეგად წარმოიქმნა; არაბთა სახალიფოსთან საქართველოს მჭიდრო ურთიერთობა ჰქონდა;

          შუა საუკუნეებისთვის დამახასიათებელია ფეოდალიზმი (,,სამწევროვანი საზოგადოება’’ ევროპაში, პატრონ-ყმობა საქართველოში);

          შუა საუკუნეებში საქართველო ,,ბიზანტიური თანამეგობრობაში’’ შედიოდა;

          შუა საუკუნეები ჯვაროსნული ლაშქრობებისა და დიდი აზიური იმპერიების (თურქ-სელჩუკები, მონღოლები) ეპოქაა;

          შუა საუკუნეები რაინდების, ციხე-სიმაგრეებისა და ციხე-ქალაქების ეპოქაა;

          შუა საუკუნეებში „აბრეშუმის გზა“ ევროპასა და აზიას ერთმანეთთან აკავშირებდა. იგი საქართველოზეც გადიოდა;

          ,,ქართლის ცხოვრება’’ შუა საუკუნეების საქართველოს ისტორიის უმთავრესი წყაროა;

          XII საუკუნე პოლიტიკური და კულტურული თვალსაზრისით საქართველოს ძლიერების ხანაა.

 

თემასთან დაკავშირებული საკვანძო შეკითხვები:

 

          რაც ვიცით საიდან ვიცით შუა საუკუნეების შესახებ?

          როგორ ცხოვრობდნენ ადამიანები შუა საუკუნეებში? როგორი იყო მათი საზოგადოება? 

          როგორ აღიქვამდა შუა საუკუნეების ადამიანი სამყაროს?

          რით განსხვავდებოდა შუა საუკუნეები თანამედროვეობისგან და/ან სხვა ისტორიული ეპოქებისგან?

          რატომ გაჩნდნენ მონასტრები,  რატომ იქცნენ ისინი განათლების კერებად?

          რატომ გაუადვილდათ არაბებს ახლო აღმოსავლეთისა და კავკასიის დაპყრობა?

          რატომ გაჩნდა საქართველოს ტერიტორიაზე VIII-IX საუკუნეებში ახალი სამეფო-სამთავროები (აფხაზეთის სამეფო, კახეთის საქორეპისკოპოსო, ტაო-კლარჯეთის „ქართველთა სამეფო“, ჰერეთის სამეფო, თბილისის საამირო)?

          რატომ არის ქართულ ენაში ბევრი არაბული და სპარსული წარმოშობის სიტყვა?

          რატომ ატარებდნენ საქართველოს მეფეები ბიზანტიურ ტიტულებს?

          რატომ გაერთიანდა საქართველო X-XI საუკუნეებში?

          რატომ შეიქმნა ,,ქართლის ცხოვრების’’ კრებული XI-XII საუკუნეში?

          რატომ უპირისპირდებოდა ეკლესია და დიდგვაროვნები სამეფო ხელისუფლებას შუა საუკუნეებში?

          რატომ ჩამოყალიბდა შუა საუკუნეების საზოგადოება ‘’სამწევროვანი საზოგადოებად’’?

          რატომ ადარებენ ყუთლუ-არსლანის პოლიტიკურ დემარშს თავისუფლებათა დიდ ქარტიას, რატომ უნდა მოვეკიდოთ მსგავს შედარებებს ფრთხილად?

          რატომ ურთიერთობდნენ ქართველები ევროპელ ჯვაროსნებთან? რატომ ჰქონდათ მიმოწერა ქართველ მეფეებს რომის პაპებთან?

          რატომ განვითარდა გილდიები და ამქრები შუა საუკუნეებში?

          რატომ იქცა XI-XII საუკუნეები ,,ოქროს ხანად’’ საქართველოს ისტორიაში?

რატომ გაუადვილდათ მონღოლებს მსოფლიო იმპერიის შექმნა?

მაკროცნება/ მაკროცნებასთან დაკავშირებული კრიტერიუმი:

 

 

 

 

 

კომპლექსური დავალებები

(დასახელება)

სამიზნე ცნებები და ქვეცნებები

საკითხები

საკვანძო შეკითხვები

გრძელვადიანი მიზანი

 

სამიზნე ცნება და მასთან დაკავშირებული მკვიდრი წარმოდგენები

 

საკითხი:  ჯვაროსნები და დავით აღმაშენებლის პერიოდის საქართველო

 

ქვესაკითხები:

საქართველოსა და ჯვაროსნების ურთიერთობა შუა საუკუნეებში;

დიდგორის ბრძოლა

 

ქვეცნებები:

მატიანე, ქრონიკები

 

საკვანძო შეკითხვა / შეკითხვები

როგორ წარმოვაჩინო სტატიაში როგორ არის ასახული წყაროებში ჯვაროსნებისა და დავით აღმაშენებლის ურთიერთობები?

 

 

შუალედური სასწავლო მიზანი

 

 

 

კომპლექსური დავალების პირობა

 

წყარო

შედეგი: 1, 2, 5, 6

 

          ინფორმაციას წარსულის შესახებ ისტორიკოსები წყაროებიდან იღებენ;

 

          წარსულის შესწავლისას ისტორიკოსები სხვადასხვა ტიპის წყაროებს (ნივთიერი, ეთნოგრაფიული, წერილობითი, ლინგვისტური, კინო-ფოტო-ფონოდოკუმენტები) ეყრდნობიან;

 

          ყველა წყარო ერთნაირად სანდო არ არის.

 

          წყაროებიდან მოპოვებული ინფორმაცია არაერთმნიშვნელოვანია, ამიტომ მათი ინტერპრეტაციაისტორიკოსებს შორის დისკუსიის საგანია.

 

კომპლექსური დავალების დამუშავების ეტაპზები (რესურსები, აქტივობები):

 

I ეტაპი: კომპლექსური დავალების ფორმა

 

ნაბიჯი 1. როგორ უნდა წარმოვაჩინო საკუთარი ცოდნა შესასწავლ საკითხთან დაკავშირებით?

რესურსი: როგორHYPERLINK "http://www.rogor.ge/article_1103_rogor-davwerot-kargi-statia.html" HYPERLINK "http://www.rogor.ge/article_1103_rogor-davwerot-kargi-statia.html"შევქმნათHYPERLINK "http://www.rogor.ge/article_1103_rogor-davwerot-kargi-statia.html" HYPERLINK "http://www.rogor.ge/article_1103_rogor-davwerot-kargi-statia.html"სტატია?

 

აქტივობა: მოსწავლეები იმსჯელებენ სტატიის დაწერის მნიშვნელობის შესახებ.

სამიზნე ცოდნის კონსტრუირებაზე ორიენტირებული შეკითხვები.

          რა არის სტატია?

          წაგიკითხავთ თუ არა სტატია?

          რა მიზნით იწერება სტატია?

          გაქვთ თუ არა სტატიის დაწერის გამოცდილება?

          რა არსებითი მახასიათებელები აქვს სტატიას?

          რა ნაბიჯები უნდა გადავდგა სტატიის შექმნისთვის?

          როგორ უნდა შევქმნა და რა ნაბიჯები უნდა გადავდგა ეფექტური და საინტერესო სტატიის შესაქმნელად (სათაურის მოფიქრება, გეგმაში შესავალი  ნაწილი,  ძირითადი  ნაწილი, დასკვნა, იდეის გამოკვეთა და სხვა)?

 

 

 

II ეტაპი: კომპლექსური დავალების შინაარსი

ნაბიჯი 1.

          საიდან გვაქვს ინფორმაცია ჯვაროსნებისა და საქართველოს ურთიერთობის შესახებ? (მ.წ.-1)

          რა ტიპის წყაროებიდან ვიღებთ ინფორმაციას ჯვაროსნების და  საქართველოს ურთიერთობის შესახებ? (მ.წ.-2)

 

 

 

რესურსები: ისტორიის სახელმძღვანელო, დიოგენე,  2020 წ.-

§ ვინ იყვნენ თურქ-სელჩუკები და როგორ მოახერხეს წინა აზიის დაპყრობა? ... გვ. 97-100;

§ რატომ იბრძოდნენ წმინდა მიწისთვის ჯვაროსნები? გვ. 105-107;

§ ჯვაროსნული ლაშქრობები, გვ. 112;

§ როგორ ისარგებლა დავით აღმაშენებელმა ჯვაროსნული ლაშქრობის დაწყებით? გვ. 113-122;

          წყაროHYPERLINK "https://emis188-my.sharepoint.com/:w:/g/personal/mania_zaza_teachers_gov_ge/ERCHCZuS4WRKqyr_cK-zk5IBMEcw_kE-kf1kbHcj8Emmlw?e=7AX1e0" 1.HYPERLINK "https://emis188-my.sharepoint.com/:w:/g/personal/mania_zaza_teachers_gov_ge/ERCHCZuS4WRKqyr_cK-zk5IBMEcw_kE-kf1kbHcj8Emmlw?e=7AX1e0" HYPERLINK "https://emis188-my.sharepoint.com/:w:/g/personal/mania_zaza_teachers_gov_ge/ERCHCZuS4WRKqyr_cK-zk5IBMEcw_kE-kf1kbHcj8Emmlw?e=7AX1e0"ანტიოქიისHYPERLINK "https://emis188-my.sharepoint.com/:w:/g/personal/mania_zaza_teachers_gov_ge/ERCHCZuS4WRKqyr_cK-zk5IBMEcw_kE-kf1kbHcj8Emmlw?e=7AX1e0" HYPERLINK "https://emis188-my.sharepoint.com/:w:/g/personal/mania_zaza_teachers_gov_ge/ERCHCZuS4WRKqyr_cK-zk5IBMEcw_kE-kf1kbHcj8Emmlw?e=7AX1e0"სამთავროსHYPERLINK "https://emis188-my.sharepoint.com/:w:/g/personal/mania_zaza_teachers_gov_ge/ERCHCZuS4WRKqyr_cK-zk5IBMEcw_kE-kf1kbHcj8Emmlw?e=7AX1e0" HYPERLINK "https://emis188-my.sharepoint.com/:w:/g/personal/mania_zaza_teachers_gov_ge/ERCHCZuS4WRKqyr_cK-zk5IBMEcw_kE-kf1kbHcj8Emmlw?e=7AX1e0"კანცლერიHYPERLINK "https://emis188-my.sharepoint.com/:w:/g/personal/mania_zaza_teachers_gov_ge/ERCHCZuS4WRKqyr_cK-zk5IBMEcw_kE-kf1kbHcj8Emmlw?e=7AX1e0" HYPERLINK "https://emis188-my.sharepoint.com/:w:/g/personal/mania_zaza_teachers_gov_ge/ERCHCZuS4WRKqyr_cK-zk5IBMEcw_kE-kf1kbHcj8Emmlw?e=7AX1e0"გოტიეHYPERLINK "https://emis188-my.sharepoint.com/:w:/g/personal/mania_zaza_teachers_gov_ge/ERCHCZuS4WRKqyr_cK-zk5IBMEcw_kE-kf1kbHcj8Emmlw?e=7AX1e0" HYPERLINK "https://emis188-my.sharepoint.com/:w:/g/personal/mania_zaza_teachers_gov_ge/ERCHCZuS4WRKqyr_cK-zk5IBMEcw_kE-kf1kbHcj8Emmlw?e=7AX1e0"დიდგორისHYPERLINK "https://emis188-my.sharepoint.com/:w:/g/personal/mania_zaza_teachers_gov_ge/ERCHCZuS4WRKqyr_cK-zk5IBMEcw_kE-kf1kbHcj8Emmlw?e=7AX1e0" HYPERLINK "https://emis188-my.sharepoint.com/:w:/g/personal/mania_zaza_teachers_gov_ge/ERCHCZuS4WRKqyr_cK-zk5IBMEcw_kE-kf1kbHcj8Emmlw?e=7AX1e0"ბრძოლისHYPERLINK "https://emis188-my.sharepoint.com/:w:/g/personal/mania_zaza_teachers_gov_ge/ERCHCZuS4WRKqyr_cK-zk5IBMEcw_kE-kf1kbHcj8Emmlw?e=7AX1e0" HYPERLINK "https://emis188-my.sharepoint.com/:w:/g/personal/mania_zaza_teachers_gov_ge/ERCHCZuS4WRKqyr_cK-zk5IBMEcw_kE-kf1kbHcj8Emmlw?e=7AX1e0"შესახებHYPERLINK "https://emis188-my.sharepoint.com/:w:/g/personal/mania_zaza_teachers_gov_ge/ERCHCZuS4WRKqyr_cK-zk5IBMEcw_kE-kf1kbHcj8Emmlw?e=7AX1e0";

          წყაროHYPERLINK "https://emis188-my.sharepoint.com/:w:/g/personal/mania_zaza_teachers_gov_ge/ERCHCZuS4WRKqyr_cK-zk5IBMEcw_kE-kf1kbHcj8Emmlw?e=7AX1e0" 2HYPERLINK "https://emis188-my.sharepoint.com/:w:/g/personal/mania_zaza_teachers_gov_ge/ERCHCZuS4WRKqyr_cK-zk5IBMEcw_kE-kf1kbHcj8Emmlw?e=7AX1e0".HYPERLINK "https://emis188-my.sharepoint.com/:w:/g/personal/mania_zaza_teachers_gov_ge/ERCHCZuS4WRKqyr_cK-zk5IBMEcw_kE-kf1kbHcj8Emmlw?e=7AX1e0" HYPERLINK "https://emis188-my.sharepoint.com/:w:/g/personal/mania_zaza_teachers_gov_ge/ERCHCZuS4WRKqyr_cK-zk5IBMEcw_kE-kf1kbHcj8Emmlw?e=7AX1e0"სომეხიHYPERLINK "https://emis188-my.sharepoint.com/:w:/g/personal/mania_zaza_teachers_gov_ge/ERCHCZuS4WRKqyr_cK-zk5IBMEcw_kE-kf1kbHcj8Emmlw?e=7AX1e0" HYPERLINK "https://emis188-my.sharepoint.com/:w:/g/personal/mania_zaza_teachers_gov_ge/ERCHCZuS4WRKqyr_cK-zk5IBMEcw_kE-kf1kbHcj8Emmlw?e=7AX1e0"ისტორიკოსიHYPERLINK "https://emis188-my.sharepoint.com/:w:/g/personal/mania_zaza_teachers_gov_ge/ERCHCZuS4WRKqyr_cK-zk5IBMEcw_kE-kf1kbHcj8Emmlw?e=7AX1e0" HYPERLINK "https://emis188-my.sharepoint.com/:w:/g/personal/mania_zaza_teachers_gov_ge/ERCHCZuS4WRKqyr_cK-zk5IBMEcw_kE-kf1kbHcj8Emmlw?e=7AX1e0"მათეოსHYPERLINK "https://emis188-my.sharepoint.com/:w:/g/personal/mania_zaza_teachers_gov_ge/ERCHCZuS4WRKqyr_cK-zk5IBMEcw_kE-kf1kbHcj8Emmlw?e=7AX1e0" HYPERLINK "https://emis188-my.sharepoint.com/:w:/g/personal/mania_zaza_teachers_gov_ge/ERCHCZuS4WRKqyr_cK-zk5IBMEcw_kE-kf1kbHcj8Emmlw?e=7AX1e0"ურჰაელიHYPERLINK "https://emis188-my.sharepoint.com/:w:/g/personal/mania_zaza_teachers_gov_ge/ERCHCZuS4WRKqyr_cK-zk5IBMEcw_kE-kf1kbHcj8Emmlw?e=7AX1e0" HYPERLINK "https://emis188-my.sharepoint.com/:w:/g/personal/mania_zaza_teachers_gov_ge/ERCHCZuS4WRKqyr_cK-zk5IBMEcw_kE-kf1kbHcj8Emmlw?e=7AX1e0"დიდგორისHYPERLINK "https://emis188-my.sharepoint.com/:w:/g/personal/mania_zaza_teachers_gov_ge/ERCHCZuS4WRKqyr_cK-zk5IBMEcw_kE-kf1kbHcj8Emmlw?e=7AX1e0" HYPERLINK "https://emis188-my.sharepoint.com/:w:/g/personal/mania_zaza_teachers_gov_ge/ERCHCZuS4WRKqyr_cK-zk5IBMEcw_kE-kf1kbHcj8Emmlw?e=7AX1e0"ბრძოლისHYPERLINK "https://emis188-my.sharepoint.com/:w:/g/personal/mania_zaza_teachers_gov_ge/ERCHCZuS4WRKqyr_cK-zk5IBMEcw_kE-kf1kbHcj8Emmlw?e=7AX1e0" HYPERLINK "https://emis188-my.sharepoint.com/:w:/g/personal/mania_zaza_teachers_gov_ge/ERCHCZuS4WRKqyr_cK-zk5IBMEcw_kE-kf1kbHcj8Emmlw?e=7AX1e0"შესახებHYPERLINK "https://emis188-my.sharepoint.com/:w:/g/personal/mania_zaza_teachers_gov_ge/ERCHCZuS4WRKqyr_cK-zk5IBMEcw_kE-kf1kbHcj8Emmlw?e=7AX1e0";

          წყაროHYPERLINK "https://emis188-my.sharepoint.com/:w:/g/personal/mania_zaza_teachers_gov_ge/ERCHCZuS4WRKqyr_cK-zk5IBMEcw_kE-kf1kbHcj8Emmlw?e=7AX1e0" 3.HYPERLINK "https://emis188-my.sharepoint.com/:w:/g/personal/mania_zaza_teachers_gov_ge/ERCHCZuS4WRKqyr_cK-zk5IBMEcw_kE-kf1kbHcj8Emmlw?e=7AX1e0"  HYPERLINK "https://emis188-my.sharepoint.com/:w:/g/personal/mania_zaza_teachers_gov_ge/ERCHCZuS4WRKqyr_cK-zk5IBMEcw_kE-kf1kbHcj8Emmlw?e=7AX1e0"დავითHYPERLINK "https://emis188-my.sharepoint.com/:w:/g/personal/mania_zaza_teachers_gov_ge/ERCHCZuS4WRKqyr_cK-zk5IBMEcw_kE-kf1kbHcj8Emmlw?e=7AX1e0" HYPERLINK "https://emis188-my.sharepoint.com/:w:/g/personal/mania_zaza_teachers_gov_ge/ERCHCZuS4WRKqyr_cK-zk5IBMEcw_kE-kf1kbHcj8Emmlw?e=7AX1e0"აღმაშენებლისHYPERLINK "https://emis188-my.sharepoint.com/:w:/g/personal/mania_zaza_teachers_gov_ge/ERCHCZuS4WRKqyr_cK-zk5IBMEcw_kE-kf1kbHcj8Emmlw?e=7AX1e0" HYPERLINK "https://emis188-my.sharepoint.com/:w:/g/personal/mania_zaza_teachers_gov_ge/ERCHCZuS4WRKqyr_cK-zk5IBMEcw_kE-kf1kbHcj8Emmlw?e=7AX1e0"ისტორიკოსიHYPERLINK "https://emis188-my.sharepoint.com/:w:/g/personal/mania_zaza_teachers_gov_ge/ERCHCZuS4WRKqyr_cK-zk5IBMEcw_kE-kf1kbHcj8Emmlw?e=7AX1e0" HYPERLINK "https://emis188-my.sharepoint.com/:w:/g/personal/mania_zaza_teachers_gov_ge/ERCHCZuS4WRKqyr_cK-zk5IBMEcw_kE-kf1kbHcj8Emmlw?e=7AX1e0"დიდგორისHYPERLINK "https://emis188-my.sharepoint.com/:w:/g/personal/mania_zaza_teachers_gov_ge/ERCHCZuS4WRKqyr_cK-zk5IBMEcw_kE-kf1kbHcj8Emmlw?e=7AX1e0" HYPERLINK "https://emis188-my.sharepoint.com/:w:/g/personal/mania_zaza_teachers_gov_ge/ERCHCZuS4WRKqyr_cK-zk5IBMEcw_kE-kf1kbHcj8Emmlw?e=7AX1e0"ბრძოლისHYPERLINK "https://emis188-my.sharepoint.com/:w:/g/personal/mania_zaza_teachers_gov_ge/ERCHCZuS4WRKqyr_cK-zk5IBMEcw_kE-kf1kbHcj8Emmlw?e=7AX1e0" HYPERLINK "https://emis188-my.sharepoint.com/:w:/g/personal/mania_zaza_teachers_gov_ge/ERCHCZuS4WRKqyr_cK-zk5IBMEcw_kE-kf1kbHcj8Emmlw?e=7AX1e0"შესახებHYPERLINK "https://emis188-my.sharepoint.com/:w:/g/personal/mania_zaza_teachers_gov_ge/ERCHCZuS4WRKqyr_cK-zk5IBMEcw_kE-kf1kbHcj8Emmlw?e=7AX1e0";

 

 

აქტივობები: წყაროების კლასიფიკაცია

 

 

 

                                                    

სამიზნე ცოდნის კონსტრუირებაზე ორიენტირებული შეკითხვები.

          როდის დაიწყო ევროპაში ჯვაროსნული ლაშქრობები?

          რა მიზეზით მოეწყო ჯვაროსნული ლაშქრობები?

          რა გამოწვევების წინაშე იდგა საქართველოს სამეფო ჯვაროსნული ლაშქრობის დაწყების დროს?

          რა მნიშვნელობა ჰქონდა ჯვაროსნული ლაშქრობის დაწყებას საქართველოსთვის, როგორ აფასებს ქართველი მემატიანე მას? (წყარო 3)

          საიდან ხდება ჩვენთვის ცნობილი ჯვაროსნების საქართველოსთან ურთიერთობის შესახებ?

          რომელი  წყაროები გვაწვდის ინფორმაციას ჯვაროსნების საქართველოსთან ურთიერთობის შესახებ?

          რა ეპიზოდია მოცემულ წყაროებში აღწერილი?

          ვინ შექმნა ეს წყაროები?

 

 

ნაბიჯი 2.

 

რამდენად სანდოა წყაროებში დაცული ინფორმაცია ჯვაროსნების და  საქართველოს ურთიერთობის შესახებ? (მ.წ.-3)

რესურსი:

          წყაროHYPERLINK "https://emis188-my.sharepoint.com/:w:/g/personal/mania_zaza_teachers_gov_ge/ERCHCZuS4WRKqyr_cK-zk5IBMEcw_kE-kf1kbHcj8Emmlw?e=7AX1e0" 1.HYPERLINK "https://emis188-my.sharepoint.com/:w:/g/personal/mania_zaza_teachers_gov_ge/ERCHCZuS4WRKqyr_cK-zk5IBMEcw_kE-kf1kbHcj8Emmlw?e=7AX1e0" HYPERLINK "https://emis188-my.sharepoint.com/:w:/g/personal/mania_zaza_teachers_gov_ge/ERCHCZuS4WRKqyr_cK-zk5IBMEcw_kE-kf1kbHcj8Emmlw?e=7AX1e0"ანტიოქიისHYPERLINK "https://emis188-my.sharepoint.com/:w:/g/personal/mania_zaza_teachers_gov_ge/ERCHCZuS4WRKqyr_cK-zk5IBMEcw_kE-kf1kbHcj8Emmlw?e=7AX1e0" HYPERLINK "https://emis188-my.sharepoint.com/:w:/g/personal/mania_zaza_teachers_gov_ge/ERCHCZuS4WRKqyr_cK-zk5IBMEcw_kE-kf1kbHcj8Emmlw?e=7AX1e0"სამთავროსHYPERLINK "https://emis188-my.sharepoint.com/:w:/g/personal/mania_zaza_teachers_gov_ge/ERCHCZuS4WRKqyr_cK-zk5IBMEcw_kE-kf1kbHcj8Emmlw?e=7AX1e0" HYPERLINK "https://emis188-my.sharepoint.com/:w:/g/personal/mania_zaza_teachers_gov_ge/ERCHCZuS4WRKqyr_cK-zk5IBMEcw_kE-kf1kbHcj8Emmlw?e=7AX1e0"კანცლერიHYPERLINK "https://emis188-my.sharepoint.com/:w:/g/personal/mania_zaza_teachers_gov_ge/ERCHCZuS4WRKqyr_cK-zk5IBMEcw_kE-kf1kbHcj8Emmlw?e=7AX1e0" HYPERLINK "https://emis188-my.sharepoint.com/:w:/g/personal/mania_zaza_teachers_gov_ge/ERCHCZuS4WRKqyr_cK-zk5IBMEcw_kE-kf1kbHcj8Emmlw?e=7AX1e0"გოტიეHYPERLINK "https://emis188-my.sharepoint.com/:w:/g/personal/mania_zaza_teachers_gov_ge/ERCHCZuS4WRKqyr_cK-zk5IBMEcw_kE-kf1kbHcj8Emmlw?e=7AX1e0" HYPERLINK "https://emis188-my.sharepoint.com/:w:/g/personal/mania_zaza_teachers_gov_ge/ERCHCZuS4WRKqyr_cK-zk5IBMEcw_kE-kf1kbHcj8Emmlw?e=7AX1e0"დიდგორისHYPERLINK "https://emis188-my.sharepoint.com/:w:/g/personal/mania_zaza_teachers_gov_ge/ERCHCZuS4WRKqyr_cK-zk5IBMEcw_kE-kf1kbHcj8Emmlw?e=7AX1e0" HYPERLINK "https://emis188-my.sharepoint.com/:w:/g/personal/mania_zaza_teachers_gov_ge/ERCHCZuS4WRKqyr_cK-zk5IBMEcw_kE-kf1kbHcj8Emmlw?e=7AX1e0"ბრძოლისHYPERLINK "https://emis188-my.sharepoint.com/:w:/g/personal/mania_zaza_teachers_gov_ge/ERCHCZuS4WRKqyr_cK-zk5IBMEcw_kE-kf1kbHcj8Emmlw?e=7AX1e0" HYPERLINK "https://emis188-my.sharepoint.com/:w:/g/personal/mania_zaza_teachers_gov_ge/ERCHCZuS4WRKqyr_cK-zk5IBMEcw_kE-kf1kbHcj8Emmlw?e=7AX1e0"შესახებ

          წყარო 2. სომეხი ისტორიკოსი მათეოს ურჰაელი დიდგორის ბრძოლის შესახებ

          წყარო 3.  დავით აღმაშენებლის ისტორიკოსი დიდგორის ბრძოლის შესახებ

 

აქტივობა: წყაროების ანალიზი/წყაროების მონაცემების შედარება

 

სამიზნე ცოდნის კონსტრუირებაზე ორიენტირებული შეკითხვები.

          შენი აზრით, ვინ არიან წყარო 1 და წყარო 2-ში მოხსენიებული ,,ფრანგები“?

          რომელი წყაროები გვაწვდიან ინფორმაციას დიდგორის ბრძოლაში ჯვაროსნების მონაწილეობის შესახებ?

          დასტურდება თუ არა სამივე წყაროში ჯვაროსნების მონაწილეობა დიდგორის ბრძოლაში?

          წყარო 1-ის ცნობით, რატომ დააყენა დავითმა ლაშქრის წინა ხაზზე ,,ფრანგები’’ (ჯვაროსნები)?

          რა ადასტურებს, რომ წყარო 1-ის ავტორი დიდგორის ბრძოლის უშუალო თვითმხილველი არ არის?

          როგორ წარმოაჩენს წყარო 1-ის ავტორი დავით აღმაშენებელს?

          როგორ წარმოაჩენს წყარო 3-ის ავტორი დავით აღმაშენებელს?

          წყარო 1-ის მიხედვით რა რაოდენობის მეომარი ჰყავდა დავითს? თურქ-სელჩუკებს?

          წყარო 2-ის მიხედვით რა რაოდენობის მეომარი ჰყავდა დავითს? თურქ-სელჩუკებს?

          ემთხვევა თუ არა წყაროს მონაცემები ერთმანეთს მოწინააღმდეგე მხარეთა რაოდენობის მიხედვით?

          წყარო 2-ის მიხედვით, ვინ შედიოდა ქართველების გარდა დავითის ლაშქარში?

          რომელ წყაროებში იხსენიება ბრძოლის ადგილი?

          რომელი წყარო უფრო მეტ ინფორმაციას გვაწვდის დიდგორის ბრძოლის  შესახებ?

          დიდგორის ბრძოლის აღსაწერად დაეყრდნობოდი თუ არა სამივე წყაროს მონაცემებს, რატომ?

          როგორ ავსახო სტატიაში წყაროებიდან მიღებული ინფორმაციის მნიშვნელობა და სანდოობა?

 

          ნაბიჯი 3    ჯვაროსნების და  საქართველოს ურთიერთობასთან დაკავშირებულ რომელ საკითხზე შეიძლება გაჩნდეს განსხვავებული მოსაზრება? (მ.წ.-4)

 

რესურსი: ჯვაროსნები და დიდგორის ბრძოლა

აქტივობა:

 

 

სამიზნე ცოდნის კონსტრუირებაზე ორიენტირებული შეკითხვები.

          ვის მხარეს იბრძოდნენ დიდგორის ბრძოლაში ფრანკები?

          როგორ ფიქრობთ, ისინი დაქირავებული რომ ყოფილიყვნენ, რა გავლენა ექნებოდათ მრავალრიცხოვან (55600 კაცი) ქართულ ჯარში?

          თქვენი აზრით, რატომ იღებდნენ მონაწილეობას დიდგორის ბრძოლაში „ფრანკები“?

          თქვენი აზრით, დიდგორის ბრძოლაში მონაწილე ფრანკები დაქირავებული მეომრები იყვნენ თუ სურდათ ქართველების დახმარება?

 

 

 

მოსწავლეების მხრიდან კომპლექსური დავალების პრეზენტაციის პროეცესშიმასწავლებლის მიერ დასმული შეკითხვები:

 

          აღწერე, როგორ წარიმართა დავალებაზე მუშაობის პროცესი;

          აღწერე რა პროდუქტი შექმენი;

          რა საკითხს შეეხება შენს მიერ მომზადებული დავალება?

          ახსენი, რატომ შექმენი სტატია, რისი თქმა გინდოდა მისი საშუალებით?

          რატომ ფიქრობ, რომ შენს მიერ შექმნილი პროდუქტი ნამდვილად სტატიაა?

          შენი აზრით, ვინ უნდა დაინტერესდეს შენს მიერ შექმნილი კომპლექსური დავალებით და რატომ?

          რა დაბრკოლებებს წაააწყდი დავალებაზე მუშაობის პროცესში?

          რას გააკეთებდი სხვაგვარად ახლა რომ იწყებდე დავალებაზე მუშაობას?

          მსგავსი ფორმის, ან შინაარსის დავალება სხვა დროს თუ შეგისრულებია?

 

 

 

  წარმოიდგინეთ, რომ ხართ მკვლევარი, რომელიც ეძებს XI-XII ს.ს-ში საქართველოს მეფეებისა და ჯვაროსნების უშუალო კავშირის დამადასტურებელ წყაროებს და ერთ-ერთმა რედაქციამ თქვენი კვლევის შესახებ სტატიის დაწერა შემოგთავაზათ.

          საიდან გვაქვს ინფორმაცია ჯვაროსნებისა და  საქართველოს  ურთიერთობის შესახებ? (მ.წ.-1)

          რა ტიპის წყაროებიდან ვიღებთ ინფორმაციას ჯვაროსნების საქართველოსთან ურთიერთობის შესახებ? (მ.წ.-2)

          რამდენად სანდოა წყაროებში დაცული ინფორმაცია ჯვაროსნების და  საქართველოს ურთიერთობის შესახებ? (მ.წ.-3)

          წყაროებიდან მიღებულ რომელ ინფორმაციასთან დაკავშირებით შეიძლება გაჩნდეს განსხვავებული მოსაზრება? (მ.წ.-4)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

მაკროცნება და მასთან დაკავშირებული კრიტერიუმი:

 

 

 

 

 

ჯვაროსნები და საქართველო


ბახტრიონის აჯანყება - კომპლექსური, მოსწავლეთა ნამუშევრები და შეფასება


ბერძენ-სპარსელთა ომი

აჭარა




Комментариев нет:

Отправить комментарий